El
llenguatge Audiovisual
"El lenguaje audiovisual , como el lenguaje verbal que utilizamos ordinariamente al hablar o escribir, tiene unos elementos morfológicos, una gramática y unos recursos estilísticos. Está integrado por lo tanto por un conjunto de símbolos y unas normas de utilización que nos permiten comunicarnos con otras personas."
"El lenguaje audiovisual , como el lenguaje verbal que utilizamos ordinariamente al hablar o escribir, tiene unos elementos morfológicos, una gramática y unos recursos estilísticos. Está integrado por lo tanto por un conjunto de símbolos y unas normas de utilización que nos permiten comunicarnos con otras personas."
Font: INTRODUCCIÓN
AL LENGUAJE AUDIOVISUAL
(adaptado del multimedia interactivo para Multigestor Windows: "introducción al lenguaje audiovisual")© Dr. Pere Marquès Graells, 1995 (última revisión: 7/11/10 )
(adaptado del multimedia interactivo para Multigestor Windows: "introducción al lenguaje audiovisual")© Dr. Pere Marquès Graells, 1995 (última revisión: 7/11/10 )
Els plans
- PD - pla detall: mostra un objecte petit o un detall d'ins d'aquest objecte
- PPP - primeríssim primer pla: pla d'algun element animat
- PP - primer pla: mostra el rostre d'una persona
- PMC - pla molt curt
- PC - pla curt: tallat per la cintura
- PM - pla mitjà: tallat per més a sota de la cintura
- PA - pla americà: des de sobre dels genolls
- PS - pla sencer: tota la figura de un o varies persones
- PG - pla general: mostra personatges en un entorn
- PMG – pla molt general: mostra un entorn molt gran
Angles
- Normal: càmera a l'altura dels ulls del personatge
- Picat: càmera per sobre del personatge
- Contrapicat: càmera per sota del personatge. Transmet poder i força
- Zenital: completament des de sobre. De dalt a baix.
- Supina: completament des de sota.
- Aberrant: càmera inclinada cap al costat
- Punt de vista subjectiu: coincideix amb el de la mirada d'un dels personatges.
Moviments
- Panoràmica: la càmera es queda quieta en l'eix. Té la funció informativa.
- Horitzontal: moviment de la càmera horitzontalment. Pot ser de dreta a esquerre o d'esquerra a dreta.
- Vertical: moviment de la càmera de dalt a baix i de baix a dalt.
- Descriptiva: mira tot el lloc
- d'acompanyament: va amb el personatge
- de relació: uneix els diferents elements de l'escena seguint-los
- Zoom: moviment de la càmera per apropar-se o allunyar-se
- In: quan s'apropa a una persona
- Out; quan s'allunya de la persona
- Travelling: la càmera es desplaça sobre uns rails o un vehicle de motor
- Frontal: es mou davant o darrere dels personatges
- Lateral: es mou a l'esquerre o dreta del personatge.
- Avençar: va cap al personatge
- d'acompanyament: la càmera acompanya a la persona
- de retrocés: la càmera s'allunya de la persona
Il·luminació
Suau:
aquella
en que no la tinc en compte. Es veu de manera natural
Dura:
hi
ha un contrast molt més alt entre la llum i la ombra. No és natural
i ens en adonem que esta feta. La il-luminació més dura és típica
de les pelis de por
Revotada:
llum
frontal; és plana
llum
lateral: dóna mes volum però també ombres
des
de darrera: resaltem la imatge però només es veu la figura en
negre
des
de dalt o a baix: es crea misteri
El
color
- El color i la composició cromàtica ens transmet
- Els colors càlids: reflexen entusiasme i humanitat
- Són el vermell, el taronja, el groc
- Els colors freds: sensació de fred i depressió
- El verd, blau o violeta
- no ressalten sobre la superfície
- Intensitat de la llum els ressalta o no
- hi ha colors als quals se'ls dòna una simbologia
El
so
Real prove
de coses visibles
Comentatiu:
no prové de fonts visibles
La
música de fons ho és i se sol usar per donar dramatisme, intriga,
intensitat, etc, a l'escena
Les
transicions
- Encadenat: és la transició entre dues imatges en la que una se superposa a una altre de manera suau. Sol implicar el pas d'un cert temps, curt o llarg.
- Fos en negre. La primera imatge es posa fosca i la segona que parteix de negre va adquirint lluminositat. Normalment significa que ha passat bastant de temps entre les dues imatges.
- Escombrat: transició en fase de registre. La càmera es desplaça molt ràpid i es veuen taques, la següent també ho fa. Sol allargar la escena en el temps
- Desenfocament: sol introduir aconteixements passats o fantàstics.
- Cortines: poden ser de diferents formes i serveixen per passar d'una escena a una altre.
- Avui en dia hi ha molts efectes digitals que enriqueixen la imatge de moltes maneres diferents
- Flashback: el temps canvia i es torna al passat
No hay comentarios:
Publicar un comentario